8 dagar kvar...

I cirka 9 minuter till.. sen blir det 7.. :P

Idag har jag jobbat lite... pratat tyska också.. inte för att min tyska är särskilt strålande, men den duger att säga siffror med..  dock tar det ett tag innan hjärnan hänger med.
"Sprechen Sie Deutsch?"
"Nääää"
(Helt plötsligt kopplar hjärnan på Maria)
"Ein Hundert einundneunzig"
"Du vara brra"

Wohoooo.. en tysk farbror sa att jag var bra. :)

Nu är det bara 7 minuter kvar tills det är 7 dagar tills jag åker.. :P Fast det är snarare 8 dagar innan jag ser Kasper...

Hemmet-Bussen(12.55)-Östersund-Tåg mot Uppsala(15.48)-Uppsala(20.51)

Hejåhå...

Nä.. nu vill min lillebror sova.. och eftersom jag måste bära upp  min dator till hans rum och sitta på hans säng när jag vill ha internet, så kan han inte sova om jag inte flyttar på mig...

Men det går ingen nöd på honom.. Han har jätteroligt åt en sak som en gammal klasskompis sa till en annan klasskompis tyska pappa i telefon
"Hallo. Ich heisse Fredrik und ich habe Sauerkraut in meine Lederhosen"
(För er lika icke-begåvade tyskapratare som jag; Hallå. Jag heter Fredrik och jag har surkål i mina läderbyxor)

Nä...

Nu är det godnatt.. :) (Om jag hittar fram till sängen vill säga.. det finns mååååånga saker på den.. men därunder någonstans finns det en säng)

Nu är det bara 1 minut kvar...

Kommentarer
Postat av: Marie

Tyska.. Fy fan.. ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback