Min första delkurs

Min första delkurs av 4... På 1 månad ska jag ha 18 olika föreläsningar och grejer.. :P Men det kommer att gå bra

1. Introduktion och presentation av kursens upplägg, olika moment, närvarokrav, litteratur samt examinationer.

2. Föreläsning om kommunikation via kroppsspråk.

3. Föreläsning om berättande.

4.Arbetslag, där föreläsningar och litteratur diskuteras och bearbetas.

5. Föreläsning om presentationsteknik

6. Workshop om presentationsteknik.

7. Arbetslag, öva i presentationsteknik.

8. Berättandeövning i halvgrupp.

9. Föreläsning om lärande och kommunikation.

10. VFU i 5 dagar

11. Arbetslag, bearbeta litteratur.

12. Samtalsövningar, halvgrupp.

13. Arbetslag.

14. Seminarium 1:litteraturexamination, Boken om pedagogerna.

15. Seminarium 2: litteraturexamination, vad är kunskap

16. Presentationsteknik

17. Examination: redovisning av presentationsteknik

18. Examination: redovisning av lektionsspelen

På min VFU ska jag dessutom ha flera uppgifter, bl a högläsning och en egen lektion.. Två veckor in i utbildningen!! Christ.. ;P

Nyss öppnade sig himlen, och det regnade i säkert en hel minut.. Himlen är fortfarande riktigt grå, men solen hittar tydligen igenom ändå.

Jäkla kossa i Teliareklamen som inte begriper att man inte bör komma och ska ta ut biljetter 1 minut innan båten går... suck... fast.. jag har iofs köpt biljett 5 minuter innan tåget går.. ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback