Helsike vilket helvete

Jag skulle hämta Kasper på stationen jag. Men det var massa ombyggnationer, så jag skulle åka ner till hamnen/kajen och vända. Väl där stannade bilen och vägrade starta. Och en liten farbror kom fram och sa: Du vet väl att du har punka va? Och nä. det visste jag inte. mätaren visade 20 liter, men kasper konstaterade att det förhoppningsvis bara var en tom tank. Däckbytet lyckades efter kanske 45 minuter (Kasper var tvungen att gå ner dit jag stod från centralen också) efter att vi hade fått lånat en annan domkraft av en farbror.:P Jag fick en vägbeskrivning till en mack (bara 40 minuter fram och tillbaka sa hon) från 2 personer som skulle ha skjutsat mig om det inte vore för att de hade möten klockan 13 bägge 2.  Iaf knallade jag "glatt" iväg med 5litersdunken i näven för en av oss var tvungen att stanna kvar eftersom vi inte hade någon penna att skriva en lapp till lapplisorna på. Efter ca 20 minuter hittar jag en mack (efter att ha frågat om hjälp en gång till), tankar och går tillbaka. Iaf var problemet löst eftersom det var tom tank. Jävla mätare!

Till detta hör också att vi inte har sovit särskilt mycket nån av oss (Kasper 1 timme, jag ca 5) och Kasper hade ätit en liten macka och jag ingenting. Så nu är vi hungriga som bara attan.

Härifrån kan dagen bara bli bättre!

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: yes jag fick det där :D

Postat av: Tobias

svar: haha jag vet ;O

2008-08-18 @ 23:04:13
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Cila

Tur att det finns vänliga människor som hjälper till ibland :)

Hoppas resten av dagen blev bra!

2008-08-19 @ 12:16:09
URL: http://hotcappuccino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback