Bussdrulle

Imorse satt vi oss på bussen för att åka till skolan.. inget ovanligt med detta (förutom mina klackar som jag nu glatt har kastat av mig).. bussen kommer in på hållplatsen med en jävla kareta... inte heller detta är ovanligt eftersom ingen busschaufför på det här stället verkar veta var bromsen sitter, utan måste tro att den är samma pedal som gasen... Hur som helst så kliver vi på bussen, som rivstartar (inget ovanligt).. vi hinner 2 hållplatser innan det helt plötsligt hörs en smäll med stort S... yikes.. tänker både Kasper och jag och busschauffören stampar ut (mitt i gatan, förhoppningsvis med varningsblinkers på)..., Smällen var att han hade träffat nått (antagligen ett träd) och sidospegeln på förarsidan hade farit all världens väg.. tydligen var det bara att sätta fast den igen och åka vidare... en tant som tryckt för att bussen ska stanna på hållplatsen efter får skrika rätt ut att hon skulle faktiskt av här, och busschauffören tvärstannar ca 100 meter bortanför... i en kurva kör han på hela kanten... jag var glad att komma ut ur den bussen

Det  värsta för mig var att det inte verkade som om nån annan reagerade på detta... jisses, hur vanligt är det med sånt här i Uppsala? Man kan ju bli religiös för mindre..

Kommentarer
Postat av: evans

Där har vi svaret till varför många är så rellis i Uppsala!

A-L kom instormande till mig och skrek: Nu går jag till Karin och säger upp mig! Saken är biff! Jag ska bli promotor för Barbados!"

Hon blev glad, med andra ord :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback