Hatämne?

Även fast det skulle vara en föreläsning om skandinaviens riksbildning och kristendomens intåg.. så måste jag erkänna att han sa väldigt lite om detta.. men ändå var det en bra föreläsning, för den handlade om Europas flugor, satans avkomma, Vikingarna.. Hugaligen... :P Dessa hedningar som tog det förskräckta Europa med storm.. haha.. en av de bästa föreläsningarna faktiskt. :) Det är ju sånt där som jag vill lära ut sen...

Men jag måste fråga.. Är verkligen historia ett sånt hatämne som det verkar vara? Nästan alla jag mött som hört att jag ska bli lärare i historia (och religion) säger: Fy fan, det hatade jag i skolan.. Ingen kan säga: Vad kul att du har hittat det du vill bli och att du fullföljer det...

Konstigt..

Själv avskydde jag matten och fysiken... huga.. inte min grej.. inte konstruktion heller var mitt storhetsämne, men lärararna gjorde det helt okej. :P Från fysiken har jag otrevliga minnen... och ändå läste jag om den efter gymnasiet.. men det har med min enorma avsky mot Gn att göra.. dock verkar den avskyn ha avtagit nu och idag är jag mest glad om jag klarar tentor och annat.. :P

Vad var ditt "hat"ämne i skolan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback