Lättad..

Ett inlägg så snabbt inpå det andra.. skoj skoj.. ;P men så kan det bli när man inte vill börja plugga och hellre skriver lite...

Besvara på 1-2 A 4-sidor var och en avföljande frågor. Kravet är att Du skall kunna beskriva en företeelse i historien eller ett historiskt förlopp men också att Du skall göra försök att analysera och förklara detta skeende. För betyget Godkänd krävs att beskrivningen är någorlunda korrekt (sett i relation till kurslitteraturen) och att Du har gjort försök att förklara den historiska utveckling Du skildrar. För betyget Väl Godkänd tas framför allt hänsyn till kvaliteten i de förklarande resonemangen. En fördel är, om Du kan beskriva och ta ställning till de olika förklaringar som tas upp i de olika kursböckerna. Svaret på varje fråga kan ge maximalt 10 poäng.
 
Så står det om tentorna på
hemsidan. Det gjorde mig faktiskt lite lättad.. för det verkar inte helt omöjligt att få godkänt iaf.. bara man har någorlunda hum om vad som händer (och fötter, skulle mamma ha sagt).. ändå känner jag att hummet om vad som har hänt är väl kanske lite väl långt borta nu.. fast, å andra sidan har jag alltid tyckt att jag inte har någon som helst hum om nått innan alla prov jag skriver.. men det brukar gå okej ändå...

Tänkte på det.. En av Sveriges mest lästa bloggar (Kenza) har 50 000 unika läsare på en vecka.. jag är glad om jag har 10.. :P en dag hade jag 15.. och var jätteglad.. :P jisses..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback