Men nu...

Fy attan vad irriterad jag blev... den här ggn valde vi att inte beställa studielitteraturen på Internet, för det brukar inte vara så mkt billigare och det tar bara en jäkla tid... och vad ser vi idag när vi tänker beställa den sista boken från internet för att slippa skubba runt halva stan för den?  Jo, att alla böcker är minst en 50-lapp billigare på Internet, med fraktfri beställning.. jaja.. det får väl vara den här ggn.. Lärdomen svider i plånboken.. men nästa delmoment ska vi beställa böcker till från Internet.. för då har vi redan flera böcker som går över fler moment... Kul kul...

Nä.. nu är det dags för frukost.. sen lite bussåkning in till engelska parken och en lektion... dom håller på att bygga om inne i stan.. så det är kaos och det tar en enorm tid att åka mot vad det ska.. när vi kom fram igår var klockan 10 över 10.. och vi börjar 10.15... egentligen skulle vi ha varit framme senast prick.. men bussen hemifrån innan bytet vid stadshuset tog 5 (!) minuter längre tid.. bara för att hela Uppsala måste ut och röra på sig vid den tiden.. vart ligger idén i det?

Igår, för er som undrade, så läste jag faktiskt ett par sidor.. inte var de många.. men jag har iaf börjat och jag är utrustad med en överstrykningspenna så jag kan stryka över allt viktigt.. Det som är liiite synd är att jag alltid brukar vara bäst på att stryka över allt.. fast, det verkar gå helt okej... Visste ni att de första muslimerna bad åt Jerusalem och inte åt Mekka? Fråga inte varför.. för det har jag inte riktigt kopplat än, men det kommer nog. ;P

Föreläsningen handlar om just Arabernas expansion och Islams utbredning idag.. och liiiite förberedd kommer jag allt. Jag har ju läst 3,5 sida om det. ;P Men det var på engelska.. och det går otroooooligt långsamt...

Nä.. nu håller jag på att hungra ihjäl!!

Vad gör alla andra idag?

Kommentarer
Postat av: Katja

beställer du på lycknis eller bokus har du ju studentrabatt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback