Snart tokfattig

Kul att veta att som fattig student måste man köpa sig en ny dator.. woho, what a treat... fast, jag måste medge att det ska bli ganska kul att få en helt fungerande dator. :D nästa problem är att det då både behövs ett skrivbord och en stol.. och dessutom en skärm till datorn.. what a bigger treat.. har jag tur går det på lite mindre än 15000... great.. fast.. jag vet vilket skrivbord vi ska ha.. ett 500kronors från Ikea.. helt okej faktiskt. :) Ska bli ganska skönt att få bort sladdhärvan från golvet.. och att hårddisken kan få sitta i en dator konstant och på nått bra sätt... Får se om vi hittar nån bra stol också. och högtalare.. annars funkar det ju inte.. :P

Föreläsningen idag skulle ha handlat om källor i Skandinavien under medeltiden (arkeologi, litteratur, inte vatten) och den skippas... dock låg jag och skakade hela kvällen igår, var öm i hela kroppen och frös som fanken... så jag hade inte gått idag ändå utan hade valt att sova istället...

Sova och sova förresten.. varje morgon vaknar (eller hör, beroende på när vi kliver upp) vi av att grannen under oss antingen använder en borr eller en elvisp.. jag tror det senare, som jag kom på.. för, om dom bott där länge så använder väl ingen borren runt 9 varje morgon i en vecka?

Nä.. frukost  nu snart kanske.. idag har vi mycket pyssel framför oss.. Ska köpa mattor som mamma vill ha också. :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Vaaa? Varför ska du köpa dig en stationär dator?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback