Rena rama lyckträffen

Jag har en cykel hemma i Uppsala. En mycket dålig stadscykel eftersom det snarare är nån slags mountainbikestuksak.. Men jag hade turen att min momma har kvar sin tantcykel, som jag nu har övertagit. Efter att ha stått i ett båthus i många många år håller fortfarande slangarna (såvitt vi vet, ska kika en gång till sen) och däcken, lysena, bromsarna. Sadeln är lite trasig, men det är inget som inte ett överdrag kan avhjälpa. Det fattas en reflex på bakhjulet, men pappa hade en sån... Cykelkorgen var väl det som fattades, men en sån hittade vi åt på team sportia. Vi fick den till och med billigare.:D

Men the icing of the cake är att vi mötte en systerson till min morbrors sambo som kan ta med sig cykeln till Uppsala på söndag. Just nu är han det bästa jag vet.;P Vi tjänar alltså bussgodsfrakten, vilket kanske inte låter så mycket men som gör jättemycket när man är en arbetslös student. :D

Hur som helst är det enda som är kvar nu att jag ska lära mig att cykla på min bruna cykel. Efter ca 10 år med min andra killcykel är det ovant vill jag lova. Bara att ha fotbroms är en utmaning. ;)

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Cykla är kul :) och Uppsala verkar trevligt, jag åkte igenom där i helgen.

Postat av: Tobias

svar: hehe asbra shopping :D haha!

2008-07-21 @ 21:40:44
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: MH

Såg att du bodde i Uppsala och måste bara fråga, Hur långt tid tar det att åka in till Stockholm? Bra blogg förresten, den kommer jag att läsa :)

2008-07-21 @ 23:04:57
URL: http://www.metrobloggen.se/mh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback