Svenska flaggan - ett ufo?

Sitter och läser i en annan bok nu.. bara för att jag råkade titta i bokhyllan... iaf så är det en bok om mysterier.. och i den står det om hur Sveriges flagga fick sitt utseende.. sen om det stämmer eller inte var inte så noga.. utan jag tänkte bara skriva det som står i boken. ;)

Erik den helige var i slutet på 1150-talet kung av Sverige. När han var i Finland på korståg fick han på himlen syn på ett gult flygande kors. Var det ett ufo? Själv trodde Erik att det var ett tecken från Gud. Därför kom han att använda en blå flagga med ett gult kors som sin flagga, vilken än idag är Sveriges flagga.
Jan Larsson - Världens största mysterier

Säga vad man vill om det stämmer, men jag tycker det var spännande. :) Å andra sidan älskar jag mysterier och sånt. :)

Kommentarer
Postat av: Erik Keding

Jag önskar jag kunde läsa böcker men jag kan ite.. kan aldrig koncentrera mig.. :S

Postat av: Erik Keding

Svar: det förstår jag nästan, men jag är för rastlös.. det märktes även i skolan...

2008-03-15 @ 13:48:04
URL: http://theartist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback