Nu ger jag mig

Slut för idag. Tack för idag. Jag lär stupa i säng, och imorrn är det upp med tuppen (10 kanske?) som gäller. Uppsats, uppsats uppsats. Jag kan förresten meddela att den bok som nämnde flest kvinnonamn hade lite mer än 20%, alltså enbart en femtedel av alla namn! då var också de flesta gudar eller fruar till män som de tyckte var fantastiska. Great. Den enda kvinna som nämnts i varenda bok (tror jag, har inte kollen just nu) var Marie Antoinette, och det är antagligen för att fransmännen inte tyckte om henne alls.
Dessutom kan jag påpeka att boken med flest kvinnonamn var en fördjupningsbok. Gissa hur många elever som hinner med att få titta i en sån också? Knappast många.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback