Omvänd er, himmelriket är nära

Omvänd er, himmelriket är nära
Matteus 4:17

Eftersom jag inte har många gnuttor av kristenhet i mig kanske citatet ovan är lite ur karaktär. Till saken hör att när vi var i Gamla Uppsala idag gick vi in i Gamla Uppsala kyrka.

Jag älskar kyrkor - det är fantastiska byggnader, vackra och stämningsfulla, så jag går gärna in i en så ofta jag kan. Det är religionen som jag har svårt för, inte kyrkor.

Hur som helst så kunde man ta ett bibelord ur en urna på ett bord. Jag stack ner handen och kände på många lappar innan jag valde den som kändes bäst (intuition kan man väl också kalla det). Och upp kom den där lappen med det där citatet. Kasper tyckte att det var hysteriskt kul just eftersom jag inte kallar mig kristen.

Kanske dags att börja be lite oftare eftersom himmelriket tydligen är nära?


Fönster i Uppsala domkyrka

Kommentarer
Postat av: emma

Tusen tack för dina varma fina ord <3 Dom värmer ska du veta och gör mig så mkt starkare. Kram emma

Postat av: OLESSIA

jag hatar en viss lukt i kyrkorna

2009-06-29 @ 19:02:42
URL: http://dreamolessia.blogg.se/
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Visst är det så att egentid är bra så visst ska jag njuta :) Och sakna på samma gång :) Hoppas ni hinner få lite tid isär iaf i sommar :)

2009-06-29 @ 21:11:37
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: Caroline, LINA FRANKღ

Precis! Det är tråkigt, nyttigt och skönt på samma gång ju :) Planer för hur du ska spendera din egna tid?

2009-06-29 @ 22:14:54
URL: http://carolinefrank.blogg.se/
Postat av: Malin-Hockeyfruga

ja de är nog de! nä fy faaan, gud va hemskt.. "min" sprang precis vid fötterna men nuddade inte som tur va..hade hjärtat stannat..ååååh de är ås äckliga..huha! å de kommer verkligen från ingenstans, poff bara :S



hahaha ja de va ju lite lustigt citat till dig då ;D haha! ödet kanske hihihi

2009-06-29 @ 22:30:15
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback