Hux flux sådär

I söndags vaknade jag med grymt ont i magen.. Efter telefondiskussion med mamsen ringde jag sjukvårdsupplysningen som absolut tyckte att jag skulle in på akuten... Med (världens snällaste) Kasper i släptåg åkte jag sjukskjuts in, hamnade på akuten där nån snubbe klämde lite på mig, frågade om jag inte kunde vara med barn (det verkar vara den frågan alla inom vården ställer till mig) och skickade sedan upp mig till gynekologen för att vara säker på att det inte var nått fel där även om han misstänkte blindtarmen.

Sagt och gjort, skjuts till gyn, med en sån där blå vagnliknande sak de har, vänta där i 5 timmar eftersom det enbart fanns en läkare som skulle ha hand om både gynekologi och födlsar.. Great.. Själva besöket tog typ 10 minuter och hon konstaterade glatt att det inte var nått fel "där nere".

Tillbaka till akuten - med mer ont i magen. Blev lite mer klämd på - då gjorde magen snäppet ondare. Inskriven.. Blodprov till höger och vänster och till slut hade även febern kommit... Tjohej! 01.45 börjar dom operera mig, och en riktig fuling till blindtarm var det tydligen för jag blev kvar ett extra dygn för att jag behövde antibiotika..

Missade tentan, och blev tre hål i magen rikare.. Schysst!

Nu är jag överlycklig över att vara hemma och att jag har en snäll rumskompis som har tagit hand om mig och hälsat på mig.. Han var dessutom där med mig hela söndagen - guld värd!

Kommentarer
Postat av: sofie

Vilken tur att allt gick bra.

Kyra på dig Maria!!

Postat av: pelle

men shit! tur att allt gick bra i alla fall! vilken händelse!



krya på dig nu!

2009-10-20 @ 20:00:32
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Tobias

Tackar!



Men gud, krya på dig nu! Läskigt

2009-10-21 @ 00:23:13
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Mår du bättre idag? =)

2009-10-21 @ 12:40:07
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Jim

Jag har alltid varit rädd för att få ont i blindtarmen, var det fruktansvärt?

2009-10-21 @ 16:39:27
Postat av: Trollet

Hej Maria! Usch, det där lät inte alls roligt..

Tänkte bara kika in och säga hej, har ny blogg igen (den gamla var mumintrollet/viktoriaslivochleverne men nu skall jag försöka med nya tag igen.. Hur står det till i ditt liv nuförtiden då? Själv undervisar jag ännu och sådär :)

H: Josephine

2009-10-25 @ 15:25:24
URL: http://trollet84.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback