Dag 09 – Min tro eller livsfilosofi (7 december)

Det här skulle kunna bli det längsta inlägget i världshistorien.

Jag har min alldeles egna tro. Till förtret för flera jag läste religionsvetenskap med som ville omvända mig till kristendomen - "den enda sanna och rätta religionen".

Min mamma skulle säga att jag har gjort ett "sjuraskihop", alltså blandat det jag hittat och tyckt om. Jag tar de delar från olika religioner/filosofier som jag tycker allra mest om och blandar ihop dem till något som passar mig. Man skulle kunna säga att jag är pluralist: Jag tror att alla kan nå frälsning, bara de hittar sin egen väg. Den som passar dem.

Nä, shit vad långrandigt det här kommer bli om jag fortsätter.. Jag ger upp.. Jag älskar religioner, men anser att de kanske inte brukas i rätt syfte jämt och jag anser att alla får tro vad de vill, bara de inte försöker tvinga på mig vad de tycker/tror.

Så. Strålande.:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback