Dag 29 – Det här ska jag bli när jag blir stor (27 december)

Haha, den här är ju skapligt simpel ändå...

När jag var liten ville jag bli prinsessa. Jag skulle absolut gifta mig med en prins och vi skulle få 11 barn, så det räckte till ett fotbollslag. Jag var inte alls särskilt gammal under det här tillfället men det kanske inte behöver tilläggas särskilt mycket.

Egentligen har jag alltid varit säker på att jag vill bli lärare och det är ju precis vad jag håller på att utbilda mig till (med ett avbrott på en termin, men det var inte så noga) men det var inte förrän i gymnasiet som jag kom på att jag var bra på historia och religion.

Om jag skulle följa den allra senaste drömmen är det en dröm om en egen affär. Vilken sort är jag inte säker på, jag är inne på flera olika linjer. Det vore kul att ha en affär i stuk med det jag ändå läst, alltså historia och religion och då kanske något om olika slags folktro, mytologier och sådant. Det vore sjukt kul. Annars har jag varit inne på bokaffär, new Age-butik eller kanske en erotikshop. Vi får se vad som händer. Kanske vågar jag satsa fullt ut, kanske inte. Men drömmen är rolig att ha i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback