Ett nytt år

2009 avslutades med urpackning av flyttbil och släp.. Jag har åkt i runda slängar 300 mil senaste veckan.. Sällan att jag var mör när det var avslutat.. Därav blev inte nyårsafton nå vidare speciell heller eftersom vi inte kom hem förrän 20 och sen skulle man duscha osv så middagen hos mormor blev 22.30.. Men vi hann se tolvslaget, och sen sov jag gott, så det var inte så dåligt heller. Huvudsaken var ju att jag fick vara med de jag ville, eller hur?

Nu börjar jag däremot längta hem till Uppsala, trots att jag inte varit i kära Jämtland nå många dagar sammanlagt.. Men jag vill åka hem och få ordning på mitt rum, bara vara och sen låsa in mig för att plugga arslet av mig, vilket jag kommer att måsta göra. Jag är nästan säker på att jag ska sätta mig på Carolina Rediviva i något av deras tysta rum flera av dagarna. Då kan jag ju inte hitta på något annat att göra, något som jag är väldigt bra på just nu. Och på måndag bär det av neråt...

Dock har jag lämnat in en seminariekomplettering (ca 1 månad efter seminariet, bra där Maria) och valt ut min artikel som PMet ska skrivas om och lämnas in på tentan den 14e. Har också läst den, men jag blir så arg på den varenda gång så jag måste lägga bort den ett tag och lugna ner mig lite.. Kanske är bra dock eftersom jag ska skriva ett svar på den. Den heter iaf "Ett biologiskt faktum att homoäktenskap är fel" och jag blir som sagt rosenrasande så fort jag läser den. Jag anser att deras försök till att säga varför inte alls är tillräckliga. Så det ska nog gå strålande att göra en svarsartikel på den.

Just nu har jag dock hamnat med argumentationsanalysen på den, och sitter och stryker över här och där och antecknar med C1 (contra-argument mot tesen) och P1C1 (pro-argument för contra-argumentet) på ett worddokument. Kul för den som ska sitta och läsa igenom 130 sådana här sedan.. Jag är inte avundsjuk.

Kommentarer
Postat av: Marie

Det roliga är ju att du faktiskt pluggar till lärare du med och kommer att få sitta och rätta en hel del arbeten du med, mohaha :P

Postat av: Tobias

Gott nytt år :D

2010-01-02 @ 23:54:00
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback