Den lilla Marian som bara blev mer och mer less

Jag blev hemskickad idag från VFU (verksamhetsförlagd utbildning) för att jag såg förjävlig ut. Dessutom fick jag lova att kontakta läkare. Det är jag allergisk mot och varenda gång jag pratar med dem är den enda frågan jag får om jag inte kan vara med barn.. Till och med när det var blindtarmen fick jag ligga 5 timmar på gynekologmottagningen bara för att de ville vara på den säkra sidan.... Nåja..

Att det skulle vara så förbaskat svårt att få tag på en läkare? När man ringer Flogsta vårdcentral får man knappa runt som bara fanken bland alla alternativ och personnummer och sånt som dom vill ha, och sen ringer dom upp när dom kan... jag ringde 9.30 och dom ringde tillbaka vid 13.30... och då fanns såklart ingen tid idag kvar utan jag skulle få en imorrn.. men - det går såklart inte att boka en tid imorgon utan det gör de bara samma dygn.. Imorgon bitti får jag alltså ett samtal från en dam på vårdcentralen och sen ska jag förhoppningsvis ha en tid att åka och kolla upp det här...

Nu är jag less på alltihop och ska gå och trösthandla... Mest för att jag inte har något alls i matväg, men det låter inte lika kul som trösthandling.


(Gamla Uppsala förra lördagen)

Kommentarer
Postat av: pelle

Hahha, jag känner igen det där!Jag kom in med magsmärtor och hon envisades med att jag hade klamydia. jag vet inte vad det var, men kärringen hade fel.



anywho, hoppas det är bra med dig idag i alla fall!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback