Renovering

När vi fick flytta tillbaka till vår nyrenoverade lägenhet möttes vi av kalabaliken i bender.. Jag vet inte vad människorna har gjort i 4 veckor men frågan är om vi inte kunnat göra det lika snabbt själva, och slutresultatet hade inte blivit en mintgrön fondvägg, en förlorad kryddhylla, en dusch som blöter ner hela badrumsgolvet och en förlorad vägghylla i badrummet (men för all del, det ingår ju ett badrumsskåp sa killen i mailet och dessutom kunde jag ju få ett duschdraperi om det blev blött på golvet(!?))

Hur som haver så tog vi saken i egna händer och målade om väggen nu i helgen. Alla andra väggar i hela lägenheten är vita men inte den här... Vem som valde den mintgröna färgen vet jag inte men den är tydligen standardiserad så alla måste tvingas leva med den. Nice...

Såhär såg det ut innan.. Bild 2 är mer rätt färg på väggen

 

Slutresultatet blev såhär.

Behöver jag säga att vi (speciellt jag) är otroligt mycket mer nöjda idag? Nu fattas bara resten av sakerna som råkade försvinna samt att jag lär mig hur jag ska duscha utan att behöva vada genom badrummet efteråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback