Vadstena klosterhotell, slott och Kalmar.

Bildbomb kommer från helgen som var.
Martin tog mig på en överraskningsresa till Vadstena klosterhotell med trerättersmiddag på fredagen och sen slottsvandring på lördagen.:) Och efter det åkte vi till Kalmar för att hälsa på min lillebror. Allt hade han planerat för att jag skulle få en helg bara för mig.:)

Så här kommer bildbomben.:)

välkomstfika

Hotelldelen

Klosterruinen

Klosterkyrkan

Middag

Frukostbuffé

Vadstena slott - initierat av Gustav Vasa och hertig Magnus bodde här

Heliga Birgitta

Alvastra klosterruin - snäll sambo stannade här och gick runt ett tag med sin galna flickvän som älskar ruiner.

Ölandsbron

Och lillebror såklart!

Tack älskling för en superhelg!


Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Emilia med albinism

Jag äter den som en lättare lunch lr till mellanmål =)



Självklart går den bra att ha som efterätt fast då är jag mer för sötare saker, men god är den!



Har faktiskt en i ugnen just nu =)

Postat av: Viktoriae - En må bra blogg

Sv: Hej! Förlåt för mitt riktigt sena svar, kan bara skylla på bloggstrul och skolarbete men Tack för din fina kommentar!



Hmm funderar på om jag varit och besökt vadstena kloster, känner igen mig men är inte helt hundra.. hade många semestrar när jag var liten i Sverige och besökte de flesta kända resmålen.. får fundera vidare =)

2011-05-10 @ 21:40:21
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback