Och lugnet lägger sig

Jag har kommit hem till Jämtland igen för att fira jul. Får vara hemma i lite drygt 2 veckor. Lugnet lägger sig alltid över mig när jag har kommit hem, det är väl här grundtryggheten finns kan jag tänka mig. Däremot gör inte allt plugg jag har att göra över lovet mig lugn, inte ens nästan. Det är dock petitesser i sammanhanget.

Här ligger snön, det är ett par grader kallt och allt är bara som det ska vara. När jag och min bror gick till mormor idag pratade vi om att det är som om man aldrig åkt härifrån när man kommer tillbaka. När man är i Strömsund går det mesta att förutsäga. Det är tryggt.

Imorn är det dags för uppfräschning av tatuering och en ny. Det ska bli spännande. Jag minns det som a piece of cake förra gången vilket gör mig nervös. Det känns som om det borde göra ont så in i helvete när jag inte förväntar mig det.

Nåja, det är sådant som märks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback