Sömnlöshet

Vissa perioder har jag, som jag tjatar om i just dessa, sömnproblem. Nu verkar jag vara mitt uppe i en sådan period och även om jag trodde och hoppades på att den skulle sluta när Martin kom hem så verkar den inte vara på det humöret utan tycker att jag gott kan vara uppe hela nätterna för att vara totalt heldöd på dagarna.

Fruktansvärt dålig idé om ni frågar mig, men eftersom det här problemet inte gör det så får jag väl se glad ut och hoppas på att det ger med sig som det gjort alla andra gånger.

Istället skulle jag kunna säga att jag började en ny kurs igår, att den verkar bra och bättre än lärarprogrammet i Uppsala. Men jag kan inte säga så mycket om något alls eftersom jag låg hemma idag mörklagd mest hela dagen fram till träningstillfälle. Idag var det Step Up på menyn och kordinerad är jag inte så jag spattade mest runt medan alla andra klarade sig galant, som vanligt. (Kanske en liten överdrift på mitt spattande, men det var helt klart en hel del sådant med också)

Vad gör jag då med mina nätter? Vissa av dem fördriver jag med att spela mobilspel, otroligt spännande. Andra löser jag sudoku i oändlighet. I natt verkar vara en tömma-telefonen-på-bilder-för-att-sedan-spela-tvspel-natt.. Förhoppningsvis somnar jag i soffan och så kan jag också förhoppningsvis hålla mig vaken så att insomnandet blir (återigen förhoppningsvis) lättare till natten.. Hur ska jag annars klara torsdagen som är full med föreläsningar? Tack och lov är jag ledig imorgon...

Jag är avundsjuk på den här bilden.. Som verkar vara ungefär 700 år gammal, absolut utan överdrift.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback