Att vara den som bangar

Vattudalen, sjön här hemma, är inte särskilt varm. Inte någonstans alls egentligen. Eller jo, i slutet på sommaren kanske den är halvvarm.. Men idag var inte det fallet. Det kan bero på att det inte är särskilt varmt i luften heller.

Idag skulle jag dock göra badpremiär, hade jag bestämt mig för, när vi ändå skulle skjutsa ut mormor till sin stuga. Så lillebror och jag stod och skulle hoppa gemensamt. Eftersom jag vet att han är otroligt dålig på att verkligen göra så grabbade jag tag i hans hand och vi började springa.. Efter ett tag märkte jag att han höll på att bromsa in, och precis innan vattnet känner jag hur han lyckas frigöra sin hand och jag flyger ensam i vattnet... Kallchocken var enorm..

Och när jag väl lyckats kravla mig upp på land igen så tog jag helt sonika och puttade i ungen... två gånger. En för att han bangade, och den andra för att han bara var dum.
:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback