Framåtgående planer

Igår skulle min farfar ha fyllt 97. Det är inte klokt hur fort åren går. Även om tiden verkar stå still här uppe. Henrik och jag har sagt "vi syns om en vecka" hela den här veckan känns det som. Det blir så när man inte vet riktigt när man är färdig med det som ska göras och får åka hemåt igen.

Mina enkäter är utskrivna så nu är jag snart fit for fight för att dela ut dem till de berörda parterna för C-uppsatsen. Jag är spänd, mest för att jag ska prata inför folk men det brukar lösa sig. Jag försöker vara positiv, för jag vet att jag klarar av att prata inför folk och det är inget egentligt problem. Dessutom ska jag ju ha framläggning på uppsatsen sen, det känns bra mycekt mer skrämmande, det kan jag säga.

Idag ringde en kompis till mig helt exalterad för hon hade hittat det perfekta sommarjobbet till mig - quizskapare och -värdinna. Så det har jag nu sökt och hoppas på att få komma på intervju åtminstone. Det vore verkligen ett helt perfekt jobb för mig.

Sakta men säkert formar sig världen runt mig som jag vill ha den. Även fast mina steg framåt är mycket mindre än för många jag känner som köper hus och planerar en massa kring sådant så är mina steg lagom för mig för tillfället. Första planen är att vara kvar i Lkpg i sommar, så jag hoppas på många spelningar och/eller vanligt jobb. Sen får vi se åt vilket håll vinden blåser nu när jag snart ska påbörja min sista termin på lärarprogrammet.

Kommentarer
Postat av: Sofie

sv: Tack så mycket :)

Postat av: Marie

Ha ha, det var det som var det bästa med laxen vi gjorde igår också. Den smakade inte lax. Ska lägga ut receptet snart. :) Kram

2012-04-15 @ 09:58:33
URL: http://marieguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback