Jullov

Inte för att jag har haft några föreläsningar de senaste månaderna, men jullov är ju ändå något som inte finns på kartan. Två uppsatser kvar och flera andra små jävla skitsaker. Dessutom ska jag skriva på papper för jobb imorn och sen är det dags att börja förbereda sig för heltidsarbete.
 
Fattar ni att jag måste kliva upp på morgonen och vara på jobbet senast 8? Det förbereder inte lärarprogrammet en för det kan jag säga. Att ha föreläsningar kanske två gånger i veckan i 4,5 år gör inte att man är beredd att jobba heltid och tidigt.
 
Löjlig är jag också, jag har gråtit mest hela tiden sen jag fick veta att jag fick jobbet. Mest för att jag försvinner 10 dagar nu för jullov innan jag kommer tillbaka till Linköping, och sen har jag färre än 10 dagar till innan jag ska åka tillbaka och jobba. Det gör, eftersom allt ligger åt helvete, att jag kanske kan åka hem till Linköping och umgås med mitt liv en gång i månaden. Det är lite smått jobbigt.
 
Nu ska jag fortsätta skriva på uppsats och packa till hemresan, innan jag ska laga lunch och säga hejdå till min sambo. Gråta får jag inte göra förrän han åkt tillbaka till jobbet, har jag bestämt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback