Flera helger på raken

Ensamhelg.
 
Den sista ensamhelgen innan jag åker hemhem över jul. Jag skulle behöva plugga något enormt, men jag får liksom inte fingrarna ur alls och gör något. Det har tagit två veckor att läsa en bok, borde ha läst ungefär 14 på samma tid egentligen. Så jag hoppas på att få något gjort nu under de här dagarna, samtidigt som jag ser på skidpremiären. ;)
 
Helgen som var åkte vi till Stockholm för att leta lite julklappar och bara mysa. Hotellrummet var nog inte jättestort men det var helt okej för en weekend, mysigt, med bra personal och frukost. Så det var absolut helt okej. Däremot blev vi försenade på vägen dit med en timme på grund utav en olycka utanför Flen och när vi skulle åka hem igen blev tåget nästan en timme försenade för att det började brinna på ett tåg inne på Stockholms Centralstation och alla avgångar flyttades fram.
 
 
 
Det blev faktiskt inte så mycket shoppat i Stockholm, det var mysigare att bara gå runt och titta och vara. Ska man se till kändisspotting får den nog underkänt för de enda vi såg var Peter Plunkty (från Antikrundan) och jag tror att Lennart Ekdal (från Kalla Fakta) kikade in på restaurangen vi åt middag på under lördagen.
 
Det finaste jag köpte var dock en julklapp till mig själv. Jag älskar Liftarens Guide till Galaxen (böckerna, inte filmen för den sög apa) och hittade en engelsk version till mig själv med silverkantade sidor och världens finaste baksida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback