Den första jobbveckan

Den första jobbveckan har snart tuggats igenom och jag måste säga att jag är positivt överraskad. Jag trodde inte att det skulle vara såhär roligt som jag har det. Jag hoppar, jag studsar, jag slänger med armarna, jag gör konstiga miner och jag har mig. Dessutom ritar jag fult på tavlan. Inte med flit utan för att jag helt enkelt inte kan bättre.
 
Det här är något av det roligaste jag har gjort.
 
Mamma och jag kör på att äta mindre kolhydrater och tränar tillsammans numer. Dels för att ha en partner in crime och faktiskt kunna köra på tillsammans med någon som är på ungefär samma (kassa) nivå och dels för att det borde försvinna lite magfluff från oss båda. Hittills går det helt okej förutom att jag fuskade med en pepparkaka idag bara för att få upp blodsockret lite. Det är svårt annars att försöka hålla igång en hel dag.
 
Krasslig är jag också. Så jag spenderar dagarna med att hosta medan jag undervisar. Toppen.
 
Frukost har alltid varit min akilleshäl. Nu måste jag kliva upp tidigt som satan och dessutom äta frukost. Jag avskyr frukost. Det växer bara i munnen på mig. Nu hoppas jag i och för sig att det bättrar sig med tiden. Hoppas, hoppas, hoppas, hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback