För någon dag sen på bussen:

Ett gäng högstadieelever sitter på bussen framför mig och Kasper.. plötsligt frågar någon av dem några andra: vart va ni i morse? Vi var "sjuka" blir svaret och alla skrattar..

Är det såhär det är idag? jag finner det skrämmande... när jag var "liten" pallrade jag mig då iväg hur less jag än var, för alla är skoltrötta någon gång.. ganska länge i de flesta fall. :P men ändå.. ibland får jag panik över mitt yrkesval, speciellt när jag hör sånna här saker.. och jag har alltid velat bli lärare. För jag har alltid sett upp till lärare.. Idag får du som lärare knappt titta på eleverna ifall det skulle kunna göra ont på dem.. och jag menar inte att man ska slå dem gul och blå, men idag får man inte ens ta tag i dem och dra ut dem från klassrummet om det stör.. När jag blir lärare vill jag kunna ta av mina elever mössorna ifall det stör mig...

Nä.. nu blev jag nästan förbaskad igen... jag tror jag ska bli eremit och bosätta mig med pingvinerna på sydpolen :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback