Dålig karaktär

Jag har en mycket dålig karaktär.. I december fick jag för mig att jag skulle gå ner 15 kilo till min födelsedag... Den är om 2 veckor, och jag har gått UPP 1 kilo istället.. Ingen motion och för mycket godis skyller vi garanterat detta på, vilket kan skyllas på min dåliga karaktär..

Nu ska jag prova igen.. Mitt medlemsskap på sidan får ut i augusti, så det var ju bara att prova igen.. Mitt nya mål är 17 kilo på 18 veckor. Och nu ska jag verkligen prova, och den här stackars mannen jag har ska få skrika på mig som attan.. för det är nog det som behövs skulle jag kunna tänka mig..

Jag vill ju komma in i mina jeans.. och jag vill också kunna shoppa kläder utan att se ut som en stoppad korv.. Och så vill jag ju såklart kunna känna mig fin igen.. och tro att folk tittar på en för att man ser bra ut, inte för att man ser stor ut.. Dessutom vill jag kunna gå in på vilket restaurang jag vill utan att känna blickarna i ryggen som kollar ifall man inte ska gå hem och äta en sallad och sen springa ett par mil istället..

1300 kalorier om dagen säger dom att jag får äta... och idag är vi redan uppe i 1700.. Great.. fast, då har jag skrivit in middagen också.. Så nu ska vi gå på Ica och köpa en tomat eller nått.. (lite motion där också) och sen ikväll ska vi springa eller nått liknande.. Kanske gå istället.. för det ska ju finnas nått motionsstartsprogram på sidan jag är med på också...

Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Josephine

neeeej, men inte skall du väl svälta?? om du rör på dig cirka 30min/dag får du ju äta upp till 2000kcal (utan att ändra vikt) så jag tycker 1300 låter väl lite. Speciellt om du börjar röra på dig, så är nog bästa tipset att inte stirra sig blint på vågen eftersom du får mer muskelmassa, som också väger. Men du ser ju själv på kroppen:)

En trea låter ju superlyxigt! Vi bor i en 2:a på 45km2..

Lycka till med bantandet, ett tips är att få det att funka: Skriv hit i bloggen om dina framsteg. Jag borde också få bort lite, så så fort jag blir frisk skall jag börja träna och äta hälsosammare! (Men det krävs alltid hårdhandskar för att börja, när det väl börjar löpa så brukar det gå..)

Postat av: sannaa

Tack :)
Ja, det är jättejobbigt när man inte ens kan logga in :(

2008-03-24 @ 17:30:07
URL: http://www.sannaaek.blogg.se
Postat av: Anonym

1300 är för lite per dag..på tok för lite..vad är du inne på för sida?? kanske ska du kontakta en personlig viktcoach eller kanske bara gå med i viktväktarna..där har mamma lyckats kanon..lycka till flickan..sofia

2008-03-24 @ 21:35:55
URL: http://sofiaredhe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback