Sveriges ekonomiska historia

Eftersom jag har hunnit läsa en sida i boken måste jag säga att den verkar lite småkul, trots titeln.. Det första som står är iaf att nån snubbe tyckte att svenskarna såg ut som sörjande kväkare år 1799.. bra gjort Sverige, sätt er på kartan.. woho! Iaf så berodde det tydligen på hungersnöden som varit året innan som tvingat de stackars svenskarna att klara sig på barkbröd och harsyra.. rena rama lyxmaten? Kanske kan det, om inte annat jämföras med studentkost? ;) Inte min och Kaspers förstås. Nä, här äter vi bara "bra" mat.. ;) Men det beror nog mest på att jag blir ett monster om jag inte får mat i tid. :S Marias mörka sidor. ;)

Nä, dags att titta på Kasper när han äter en pirog kanske? Om inte annat ska jag fortsätta läsa om den svenska ekonomiska historien.. ni kanske får veta om jag hittar nått mer spännande ;)


Kommentarer
Postat av: Josephine

Jo på det sättet har de rätt, inte har vi brist på historielärare här heller:) Men man har ju pedagogisk behörighet, så det är ju lätt att sedan vidareutbilda sig till annat, om man vill


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback