Pluggteknik?

Jag fungerar kanske konstigt, men jag kan verkligen inte plugga. Jag vet inte hur man gör.:P Kan det bero på att jag knappt pluggade över huvud taget genom hela grundskolan och gymnasiet? Det är nått jag aldrig har behövt göra... Nu sitter jag iaf med boken Kreativ matematik och jag läser 10 sidor, och sen spelar jag ett spel på king.com. :P Det är nått jag har provat förut, och då får jag boken/böckerna läst. Men jag brukar alltid glömma bort metoden mellan varven.:P Men nu tar jag upp den igen.

Imorrn har jag en sån där jobbig dag 10.15-15.00. Det är nog inte så jobbigt egentligen, men det känns jobbigt. Det känns grymt jobbigt. Första passet är dessutom ett litteraturseminarium som är obligatoriskt, men tack och lov behöver man inte lämna in arbetet förrän senast måndag, så jag hinner göra det i helgen, nu ska jag bara koncentrera mig på att läsa mina 10 sidor i taget och sen förbereda mig för en liten "redovisning" om boken.

Kommentarer
Postat av: evans

Kreativ matematik låter inte ens som något man vill plugga...

Postat av: Jim

Jag vet inte heller hur man pluggar faktiskt. Det man är intresserad av lär man sig, det andra vet jag inte hur man ska få att sitta kvar (tur att man är intresserad av mycket). De som säger att "upprepning är alla kunskaps moder" är onda.



Krya på dig!

2009-02-13 @ 19:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback