Fiolmusik, bibeln och lite tentaplugg

Igår kväll, när jag allmänt kände att min fredagskväll som bestod av att läsa lite bibel till ett seminarium på måndag nog inte var den roligaste i världshistorien, tog jag och gick ut på balkongen för en nypa frisk luft. Då hör jag hur nån av grannarna spelar fiolmusik på hög volym, antingen egengjord eller på dator/skiva/lp.. Whatever.. Dessutom var det Bamse-sången när jag var ute... Hmm.. Min fredag kändes helt plötsligt lite bättre.

Idag däremot, mår jag pyton och ska sysselsätta mig med nån av de andra böckerna i kurslitteraturen. För att få läsa B-kursen är det nämligen tvunget att klara 3-4 (jag minns inte riktigt) av de 5 delkurserna, så nu är det bara att klarade två nästkommande, helst 3 om jag räknar med den förra som har omtenta ett par dagar innan nästa (förvirrande? welcome to my life). Som det ser ut nu har jag tenta 10/11, 27/11, 2/12 och 14/1.. Skönt med jullov däremellan.. Vore jobbigt om tentan för sista delkursen vore där vid 18-19/12 någon gång.. Ohyggligt jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback