Dag 11 – Mina syskon (9 december)

Tack och lov är dagens inlägg lätt. Det behövs i min tentaångest.

Det här är jag och min lillebror. Tre år och allt i världen skiljer oss åt. Utom musik. Vi är båda musikalika, han lite mer dock. Han ska alltid vara bättre på allt den här herrn. Nu håller han till och med på att utbilda sig i sång så snart är det bara tvärflöjt jag är bättre på än vad han är. Dålig stil.

 

När han föddes var jag väl kanske inte världens lyckligaste storasyster. Det kanske snarare var så att jag förväntat mig en lillasyster och blev väldigt besviken. Och avundsjuk. Därför slog jag honom med min sko en gång när han var nästan nyfödd. På handen dock, så det var väl inte så farligt...

Sen dess har vi (inte) varit sams.. Inte förrän jag flyttade 60 mil blev det vettigt under längre perioder. Så går det när man har två envisa och lättirriterade åsnor under samma tak..;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback