Kvälläppa

Jaha, som vanligt blir jag en kvälläppa (fladdermus på jamska, men man säger det nog mest om sånna som är vakna på nätterna) när det är helg och jag är ensam. Då helt plötsligt är det skitkul att vara vaken för att sova på dagen. Är det smart? Nä, inte direkt men eftersom jag ändå spenderar min vakna del av dagen med att må pyton kan jag ju lika gärna hålla mig uppe när jag väl känner mig fräsch.. Fast nu lockar nog sängen snart.

I min ensamhet spenderade jag kvällen med melodifestivalen, och blev lite smått mörkrädd. Förra lördagen när jag såg det hemma hos Anna sa vi alla som såg att: Det kan ju inte bli mycket sämre nästa vecka.. Men grattis musiksverige, you did it! Och hur såg alla ut? Loreen hade brottats med antingen ett garnnystan eller med hallonremmar, Babsan såg ut som Babsan alltid göra, Sanna Nielsen hade stylats så hon såg äldre ut än Elisabeth Andreasen och Christian Walz såg ut som om han hörde hemma i en amishby någonstans i Tjottahejti.. Musiken tänker jag inte ens kommentera.. Dock kan jag ju stolt (...eller?) påpeka att jag prickat in globenfinalisterna båda veckorna som varit. Inte för att jag tyckt att de varit bäst, utan för att jag gissat på hur svenska folket ska rösta.. Dock var väl inte veckans särskilt svår.. Folk röstar inte på musiken utan på artisten..

Jaha, nu har jag nog bitterfittat klart mig och kan gå och sova tror jag. Imorgon är en dag som förhoppningsvis inte kantas av migrän och illamående.. Det vore ju en strålande förändring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback