Citronjävlasurt

Jag är inne på de sista dagarna av resan här uppe i norrlandsskogarna. Det känns skönt. Skönt att få åka hemåt, skönt att ha varit hemma, skönt att mina enkätundersökningar i stort sett är klara när jag åker hem. I alla fall behöver inte jag ställa mig framför fler klasser och skräna efter att jag satt mig på bussen. Biljetterna är utplockade, tatueringen är ifylld och enkäterna sammanställs på löpande band.

Igår satt jag i tre timmaro ch sammanställde sammanlagt kryssfrågorna på 20 enkäter. 20!? Det kommer ta år och dar att sammanfatta allt, och på det ska allting skrivas. Dessutom har jag nu, på det, fått en omtenta. En väntad omtenta men ändå - det hade ju trots allt kunnat gå. Så nu ska jag hinna skriva C-uppsats, läsa till C-uppsats, läsa till omtenta och skriva omtenta, allt innan den 10e maj. Hur ska detta gå? Hur ska jag hinna allting? Jag ska hinna med handledarmöten och bandrep på den tiden också. Det gäller nog nu att börja sitta mellan 8-17 vareviga dag om jag ska klara av det här. Annars blir det uppsatsframläggning i höst. Det går ju faktiskt det också.

Vi får se. Livet går väl vidare, men just nu är jag nog mest inne på styrfart. Luften gick lite ur mig idag.

Däremot har jag lyckats med bedriften att se tåg inne i själva Strömsund, det är oklart om jag någonsin har gjort det förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback