Nedräkning

Jag kan faktiskt inte komma ihåg senast jag hade sån koll på nedräkningen tills jag skulle få komma hem igen. Nu har jag näst intill minutkoll. Just nu har jag kanske dålig koll, men det är för att jag borde sova när jag ändå ska upp klockan 6 i morgon bitti för att fixa klart både mig och allt annat tills jag ska åka och göra sista enkätundersökningarna med elever 8-10.. Sen går bussen 11.30. Snabbt ska det gå minsann, hoppas det gör det. Helst smärtfritt också, om det finns en gud man kan be till om sådant.

De som känner mig vet att jag är ganska hispig av mig. Jag brukar kunna oroa mig för det mesta. Resan i morgon är inget undantag. Jag brukar alltid försöka välja den resan som innebär mest tid vid byten eller minst byten. Helst en blandning av dessa två. I morgon fanns inte den möjligheten. Jag fick välja om väntetiden skulle vara i Sundsvall eller i Sthlm, och av någon anledning valde jag att ha väntetiden i Sundsvall så jag har 10 minuter när jag ska byta i Gävle (så jag slipper kliva av i Sthlm). 10 minuter i Gävle känns tight, och jag hispar redan runt hur jag ska kånka min stora lila resväska, min dataväska, min handväska och mig själv till ett annat tåg på max 10 minuter... Det går som det går det där, jag har biljett hela vägen, de ska fan ta mig till Linköping. Jag ska hem!

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha kanske det, den är då verkligen inte gjord för mig i alla fall ;) Lycka till imorgon, andas och ta det lugnt, allt ordnar sig! ;) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback