Ni vet, hon som är så lik mor sin?

Hela min uppväxt har jag fått höra hur lik mamma jag är.  Inte alltid jättekul, speciellt inte när det inbegriper att främmande människor kan stanna mig när jag handlar hemhemma bara för att säga att det nog syns att jag är "Ingrids flicka"
 
Däremot vet jag att min mamma fått stå ut med samma grej. Hela uppväxten har hon fått höra hur lik mormor hon är.
 
Nu var min mormor otroligt vacker när hon var yngre. Idag är hon mer söt, som synes i förra inlägget, men det klart att man är lite mer rynkig när man är 91 än 21. Bilden nedan är alltså tagen för 70 år sedan och såhär vacker var min mormor. Det måste ju betyda att mamma och jag är minst lika tjusiga eftersom det så tydligt syns att vi är lika. Vi har aldrig sett det, men men... Det måste vara sant.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback