Morgonmonster

Från att ha varit den där människan som sover igenom 7 alarm och 4 telefonsamtal (jodå, det har hänt på riktigt) har jag tydligen blivit en sådan som kliver upp på morgonen. Jag skyller allt på min sambo som har den hemska ovanan att kliva upp och gå till arbetet innan 8 på morgonen...
 
Det har också gjort att även om jag är trött på vardagarna pallrar jag mig upp innan 8 och har helt plötsligt en massa tid till mitt förfogande, vilket brukar sprida sig till helgerna och jag brukar oftast vara uppe och i farten åtminstone innan 9...
 
Idag var detta inte fallet. Istället var jag uppe och skuttade innan 7... 6.45 tittade jag på klockan första gången.. Sabla vintertid, du fuckar upp min dygnsrytm. Nu kommer jag säkerligen slockna innan 22, pensionär som jag är. 91-åriga mormor sover längre och lägger sig senare än jag gör...
 
Och apropå mormor, mina (tidigare obefintliga) bak- och städgener börjar vakna till liv. I fredags tog vi och gjorde butterkaka jag och herr sambo.
 

Kommentarer
Postat av: Fotograf Annie

Åh butterkaka är så gott :)

Svar: Och inte så svårt att göra :D
Maria

Postat av: Fotograf Annie

Nä, och det känns smidigare att göra butterkaka än bullar :P

2012-12-01 @ 16:22:04
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback