Rebusrally

I helgen var jag iväg på Rebuysrally. Eller, iväg och iväg. Det är i Linköping. Eller, i Linköping och Linköping.. det är i de östgötska skogarna.
 
Rebusrally är att man anmäler ett lag på (helst) minst fem personer. Smartast är att minst fylla upp en småbil och ännu mer smartast är att fylla upp en minibuss. Sen åker man runt och letar kontroller med hjälp av rebusar och under tiden letar man papptallrikar i träd, kortmotiv och löser pyssel.
 
Verkar det förvirrande? Det är det.
 
I lördags i alla fall åkte vi iväg. Jag, Henrik, min bror och två av Henriks kompisar. Jag och Henrik har varit med en gång förut. Då satt vi båda längst bak och hade väldigt lite med navigeringen att göra. Så vi var väldigt mycket nybörjare allihopa. Om majoriteten inte varit med förut är man ett blåbärslag. Om majoriteten inte bor i Östergötland är man dessutom ett Utlandslag, och om man åker småbil är man ett småbilslag.
 
Av 18 lag lyckades vi komma näst sist! Woho för oss liksom. Men vi vann över det andra blåbärslaget och fick det här supertjusiga vandringspokalen.
 
Som nu då ska stå här hemma tills nästa rally som är nån gång under vt14. 
 
Det här är bland det roligaste jag vet, trots att jag bara har gjort det två gånger och nästa gång hoppas jag på att vi slipper vara ett småbilslag för det var banne mig skitsvårt.
 
Om ni mot förmodan inte fattar min beskrivning av rallyt och/eller vill läsa mer om det finns det här: rebusrally.se
 

Kommentarer
Postat av: Marie Bergman

Hihi det låter kul :)

Svar: Det är så fruktansvärt roligt.:) Lite svårt när man bara var en vanlig bil dock men nästa gång då jävlar.;)
Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback