Årsresumé?

Egentligen känns det ganska irrelevant att köra årsresumé över ett år som ganska sparsmakat skrivits om i en blogg men eftersom det inte heller är en särskilt jobbigt år att skriva om så kan jag göra det ändå.
 
Januari - Ett steg framåt och ett steg bakåt i vuxenvärlden. Heltidslärartjänst - framåt.. Flytta hem till föräldrarna igen - massivt bakåt. Dessutom förärade jag hela Arlanda med mitt rödgråtna ansikte när jag var tvungen att flytta från min sambo.
Feb - Konstant sjuk på jobbet. Mådde apa. Läkarbesök som inte gav ett skit, toppen. Bytte sal och det blev ytterst lite bättre.
Mars - Fortfarande konstant sjuk, sportlovet hemma i Linköping mådde jag bra, ny läkartid med ny läkare på ny vårdcentral. Fick råd att byta hus helt och hållet. Tog med mig min lilla klass 600 m åt helvete och hade lektioner ensam resten av året. Var inte sjuk i närheten lika många gånger under kvarvarande 3 månader.
April - Hade sportlov. Spelade in Vem vet mest i Gbg, var skitnervös ett halvår innan sändning. Bra där. Fyllde 26, hade spelning som sedan radiosändes (kanske inte i april men jag kommer inte ihåg när) i Östergörlands lokalradio. Hade största fanskaran i klassen.
Maj - Öhm... flöt på?
Juni - Blev avtackad på jobbet, började jobba på sommarskolan de tre sista veckorna av terminen, fick träffa andra människor igen genom att sommarskolan var på samma ställe för alla(yay me!). Såg på när elever spelade brännboll (och kutade järnet), hade lite separationsångest, och försökte hitta på roliga saker under sista veckorna som menthos och cola, icke-newtoniska vätskor och minikonserter.
Juli - Slutade jobba, separationsångest deluxe! Åkte till USA och avverkade New York, Washington D.C., Las Vegas och Hollywood under 2 veckor. Förlovade mig med världens bästa människa.
Augusti - Flöt också på.
September - Plugga plugga plugga plugga.. Glömde jag nämna plugga? ooooh, och rebusrally där vi kom näst sist men på en hedrande förstaplats bland nybörjarlagen. Dessutom en spelning på Norrköpings kulturnatt där tältet var konstant påfyllt under hela spelningen.
Oktober - Också plugga, spelning på Motala kulturnatt, kanske inte riktigt lika fullsatt. Kanske mest bara typ 10 personer.. men jaja..
November - Åkte upp till Jämtland och hälsade på eleverna, ren och skär lycka från både mig och dem. Fantastisk känsla. Blev sjuk av lokalen igen, men det var det lite värt.
December - Jaha... Det var ju nyss, hur kan jag ha glömt allt redan? Utflyttningsfest för en av mina bästa vänner, glöggparty hos en annan, julkonsert i Jönköping, julfirande i Jämtland, stressåkning på juldagen till Småland, och nyår hemma i Linköping med kompisar.
 
Totalt ett fantastiskt år. Även om det var smått jobbigt att bo hemma så var det värt varje sekund.

Kommentarer
Postat av: Tommy

sV: Ja det är verkligen fusk. Och jag längtar tills jag får en hel natt med 6-8 timmars sömn i sträck, för det har jag inte haft på ett par månader.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback