Sightseeing i sin omedelbara närhet

I lördags fick jag för mig att det vore en smart idé att åka på utflykt eftersom det ändå var så väldigt fint väder i Linköping, och ingen snö! Jag tycker att det är fantastiskt att vara snölös i början av januari, jag oroar mig inte direkt för att vintern ska bli utan snö. Det finns massa tid för snö och det är inte toppen att bo i stad och ibland vara beroende av kollektivtrafik när det väl kommer snö.
 
Tappade tråden lite kanske... smått.
 
I alla fall bestämde jag att vi skulle åka till Rökstenen, och sen bara flög vi på till både Alvastra klosterruin och Vadstena när vi ändå var på gång. Såklart försvann det fina vädret och det både regnade och blåste, men vad gör väl det? Vi behövde ju inte pulsa i djupsnö i alla fall.
 
Från Vadstena finns inga bilder, men en mysig fika blev det allt och ett löfte om att åka dit när det börjar bli varmt igen och det går att strosa runt utan att halvt frysa ändan av sig.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pelle

Oooh, trevligt! Det där ligger ju inte allt för långt härifrån. Kanske man får se till att besöka när det lider mot vår.

Svar: Tycker du ska komma till Linköping och ha bloggfika istället.;)
Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback