Det där med blodtrycket

Så var det det där med blodtrycket. Högt blodtryck i samband med graviditet kan vara helt ofarligt och bara kroppens sätt att reagera på just graviditet, speciellt mot slutet av alls. Det kan också vara ett symptom på antingen påbörjad eller kommande havandeskapsförgiftning vilket man kollar genom ett urinprov där man letar efter äggviteämnen. 
 
Igår var jag på extrakontroll för det där höga blodtrycket som min barnmorska "upptäckte" på förra mötet. Eftersom jag fortfarande mår som vanligt, kanske lite mer huvudvärk (vilket kan vara för att jag känner efter på mornarna eftersom jag vet att jag skulle kunna ha mer ont i huvudet), så trodde inte barnmorskan att det skulle vara någon fara men de skulle kolla ändå. Och! Blodtrycket hade sjunkit så det behövdes ingen mer koll innan nästa möte med barnmorskan.. Det är iofs bara om en vecka, men ändå.
 
Idag är det två veckor kvar till beräknad förlossning, men jag gissar på att det är någon som kommer stanna kvar längre, för denna någon verkar trivas ganska bra där inne. 95% avklarat. Det behöver ju inte bli 100% tycker jag, utan det får ganska gärna hända snart. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback