Dag 23 – Mitt hem (21 december)

Eftersom jag har färdats många mil (det vill säga är hemma i Jämtland) så är det ganska svårt att börja visa en massa bilder. Men man kan säga att hem är där jag bor just för tillfället, var det nu än råkar vara. Jag är alltid väldigt snabb på att säga "nu åker vi hem" vart än jag är.

Jämtland - Här är jag uppväxt. Det är hemhemma. Det är här det aldrig händer något som är värt att tala om för omvärlden, om det inte är någonting ganska dåligt vill säga.

Uppsala - Hemma. Jag blir alltid lite moloken när jag åker förbi Uppsala och inser att jag inte bor där mer. Där har jag många av mina vänner och älskar staden. Det gjorde jag direkt från början när jag klev av på stationen. Fast när jag tänker på "hem" i Uppsala så är det studentlägenheten i Flogsta, även om det inte var det sista stället jag bodde på.

Hemma hos Martins föräldrar - här spenderade jag min sommar, så det blev också hemma väldigt fort.

Linköping - allra senaste hemma. Jag är inte förtjust i staden, även om det blir bättre och bättre hela tiden men jag är ändå nöjd med att jag valde att åka dit. Jag har hittat en människa som är väldigt lik mig och jag hoppas att hon tänker stanna kvar i Linköping. Dessutom har jag Martin, och där han är - är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback