Årsresumé del 1

Ibland känns det som om livet bara tragglar på i sin sakteliga (och stundom otroligt snabba) takt. Men jag tänkte jag skulle försöka snabbsammanfatta ett helt år med fler händelser än jag tror att jag haft på 10 år sammansatt innan... Bra är det att man kan ha sammanfattningen med sig själv i bloggen sen tidigare så det bara är att gå tillbaka och kolla vad man skrivit. Förhoppningsvis finns också facebookstatusar som kan hjälpa minnet på traven.
 
Januari
Året började med ett stjärnfall och jag minns hur jag tänkte att det borde tyda på att 2012 skulle bli alldeles speciellt.
Jag tog itu med ett nyårslöfte, att sluta snusa, i början av året och har i skrivande stund då snart faktiskt inte snusat på nästan ett helt år.
Januari var också då jag registrerade mig på happypancake vilket gav upphov till några spännande dejter där i slutet på månaden.
Min sista praktikperiod någonsin på lärarprogrammet tog sin början och var mer givande än någon annan period jag haft. Jag kände mig faktiskt för en gångs skull beredd att vara lärare.
 
Februari
Eftersom jag uppdaterade hysteriskt sparsamt (läs inte alls) mellan januari och april kan jag inte direkt säga att bloggen hade några stora upplysningar om vad jag hade för mig.
Däremot minns jag en del saker ganska markant. Dels hade jag två misslyckade dejter. Den ena vågade inte titta på mig, men ville gärna göra om det sen och den andra ville ha en hårlock och gav mig en nyckelring med formen av ett hjärta. Toppendagar, verkligen.
Däremot, på något så cheesy som 14 februari, aka alla hjärtans dag, satt jag framför datorn och klickade runt på happy pancake när det dök upp en kille som jag kände att jag var tvungen att skriva till. Han svarade och det slutade med att jag gjorde ett försök att sjunga i bandet han var med i, och kom med! Dagen efter tog vi oss en första dejt och sedan har vi suttit ihop. Han och jag. En förhoppning för 2012 slog in fortare än jag vågade tro.
"Är det något du sakna 2011 som du vill ha år 2012?
Jag skulle faktiskt vilja hitta någon som respekterar mig, lyssnar på mig och älskar mig för precis den jag är, men det är inte direkt bråttom med det."


Mars
Enligt facebook var det här månaden som jag misstogs för att gå första året på gymnasiet samma vecka som östgötatrafiken inte trodde att jag var under 26 och kollade min legitimation flera gånger på pendeln.
Min födelsedag firades med vänner nere i Linköping lite i förtid och jag och Henrik "kom ut" offentligt som par.
 
April
Det största måste ju vara att jag fyllde 25. När jag var yngre var jag säker på att jag skulle vara både gift och ha barn vid den här åldern, och det gick ju käpprätt åt helvete. Jag har hunnit med en förlovning och faktiskt haft 2 som ville skaffa barn med mig innan jag fyllde 25 men jag ville inte riktigt hoppa på det tåget som 17åring...
... ja just det, april var det ja.
Jag åkte hem till Jämtland under två veckor. Två långsamma veckor.
Och här fick jag också veta att en av tentorna jag försökt mig på sex gånger faktiskt resulterade i ett VG till slut.
 
Maj
I maj hade vi vår första livespelning i den konstellation vi nu är i, på en pub i Linköping där nästan ingen hörde oss. Men det var trevligt ändå.
Hade jag tydligen väldigt roligt åt den här bilden:
Hade vi också vår andra livespelning, som förband i Norrköping. I en källare, med världens sämsta ljudtekniker och med mig totalt utan röst. Det gick ändå över förväntan. Jag hostade bara i pauserna mellan musiken och inte medan jag sjöng. Great success!
Juni
Jag blev attackerad av en galen fiskmås på campus och fick springa som en idiot till bilen för att ha något hår kvar på huvudet.
Henrik och jag åkte på semester till Köpenhamn och vandrade omkring i två dagar.
Jag skjutsade och hämtade den där stollen i Motala när han cyklade Vätternrundan på personlig rekordtid. Mitt egna rekord i sammanhanget var att jag faktiskt var i Motala två gånger någonsin och att jag tog mig upp i tid till att hämta honom på morgonen när han kom i mål.
Midsommar firades tillsammans med Henrik och hans vänner i Jönköping, som jag förövrigt aldrig sett annat än som genomfart och Max som ligger vid E4an.
Vi tog en snabbis till Liseberg och var ensamma eftersom monsunregnet kom precis samma dag. Henrik vann en enorm mängd Dumle efter att "bara skulle spela på ett nummer medan du var på toa älskling".. Dumle stod ut genom öronen sen under obestämd tid.
 
Sådär.. Nästa delperiod får dyka upp imorn eller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback