Sommarsemester - New York dag1

Okej, istället för att plugga tänkte jag faktiskt uppdatera med vad vi gjorde för 2 (!) månader sen.
 
Allt började i New York.
 
Eller ja... Det började såklart på Arlanda men det är ju mycket mindre spännande. 8 timmars flygning till New York.
Jag fattar inte helt att Henrik kunde tänka sig att åka med mig, för jag är världens mest stissiga person och måste ha koll på allt. När vi landade på Newark international airport frågade vi efter hur vi skulle ta oss in till själva stan.. för att sen såklart inte helt följa den hänvisningen, köpa andra biljetter och hitta ett tåg som tog oss rätt fastän det inte alls stod det som de sa att de skulle på det. Gissa om jag var stissig?
 
Hotellet vi valde låg centralt men var ett budgethotell. Det låg precis bredvid Times Square. Å andra sidan var ju planen att inte spendera särskilt mycket tid på rummet så det spelade ingen större roll.
Dag 1 blev Times Square och Central Park. Överlag på resan valde vi att vara turister och försöka se de stora sakerna, även om man såklart missar en massa.
 
 
Times Square åt ena hållet. 
 
Och åt andra hållet.
 
Fatta så mycket försäljare det var överallt! Såklart mest vid de här stora turistattraktionerna. Det var om cykeltaxis och om teaterföreställningar och fan och hans moster. Dessutom skulle alla gissa var vi kom ifrån baserat på utseende och de flesta gissade på England (konsekvent genom hela resan). Tack, ser jag brittisk ut eller? Kompispris hade dom allihopa också, konstigt det där, ;)
Trump Tower
 
 
I Central Park fick vi däremot en gratis öl och det var ju trevligt. Lätt värt mer än cykeltaxis och allt sånt tycker jag. Det var kanske inte en supergod öl men den var gratis och dessutom ingick det musikunderhållning, det var varmt och det var soligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback