Lägg det bakomflutna före dig

Igår mötte jag min förflutna, en av mina demoner. Jag var skitnervös och visste faktiskt inte helt hur jag skulle reagera. I bilen på väg till evenemanget vi skulle på hade jag redan lyckats möta blicken av det förflutna på parkeringen en gång och där och då bestämde jag mig för att inte låta min egen bakgrund vinna över mig.
 
Jag valde att bete mig precis som jag brukar, att vara exakt som alltid. Det bästa sättet att känna att jag har vunnit över det var att faktiskt inte vara annorlunda. Som min mamma sa innan; "var bara som vanligt och kom ihåg att du är bäst."
 
Väl på evenemanget satt vi på samma rad, jag och det förflutna och vi pratade, om ändå inte särskilt mycket. Såhär i efterhand är jag nöjd med hur jag var, hur jag betedde mig. Men allra gladast för att jag faktiskt har kommit över det förflutna, det förflutna har inte den makten över mig längre som en gång var.
 
Istället för att lägga det bakomflutna före mig kan jag äntligen lägga det förflutna bakom mig.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Du är BÄST :-)

2014-02-09 @ 19:46:07
Postat av: FredrikT

Bra skrivet! :)Älskar citatet från Lejon Kungen ;)

Svar: Tack! :)
Maria

Postat av: Jasmine

Klokt, tänkvärt och intressant inlägg. Pumbas ord ska man ta på allvar, han är ett klokt vildsvin.

Svar: Du kommer att komma ur ditt zombiestadium, jag lovar. Ge det tid, mycket sömn och god mat. Det är först nu, efter tre veckor, som jag är någorlunda tillbaka på banan. Jag räknar dock med att förändringen kommer att ta mer energi, kräva ytterligare några skedar glass och flertalet timmar tankeverksamhet.

Ta vara på dig. Och trevlig helg. :)

Kram

Svar: Glass är ofta medicinen. :) Jag hoppas på att zombiestadiet försvinner snart, jag har inte tid med det längre. ;)
Trevlig helg
Kram
Maria

2014-02-14 @ 19:06:12
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback