Danmarkssemester

Min mamma har efterlyst en blogg... ;P
Men jag har som inte haft tid att göra det.. :P

I fredags kl. 05.45 klev vi upp.. med mycket gnäll, åtminstone från min sida.. men det är väääldigt tidigt... då skulle vi bara göra en macka att ta med och packa ner kläderna i resväskan.. :P och vi kunde ju ta det väääldigt lugnt eftersom tåget inte gick förrän 07.43... jaja....

06.45 for vi iaf mot stationen.. för Kasper var tvungen att skjutsa mig och bagage ner dit, för att sedan köra hem och cykla tillbaka för att det inte skulle vara så dyrt att parkera.. :P och jag skulle köpa biljetter medan... Ställer mig vid automaten och ska beställa biljetter då.. och helt plötsligt ser jag att det inte går nått tåg då vi ska åka.. :S det går 07.23... aaaah.. panikslagen ringer jag till Kasper.. för nästa tåg på listan stod 09.35 och då hade vårt plan redan lyft.. :P Så jag ringer som sagt till Kasper och hojtar om att han har en halvtimme på sig att hinna hem och tillbaka..

Han hann.. ;P

Jaja... sen var det inte så noga...

Fredagen - Hos Kaspers pappa Lars och hans fru och tre andra barn... grillat på kvällen, jättegott och mysigt. :) Vi åkte in till "staden" Skive och köpte bröllopspresent.. och tog kort på en ful ko.. som står ungefär lika majestätiskt som älgen hemma i Strömsund. Vi åkte också och hälsade på Kaspers mormor och morfar i Viborg som var ca 40 minuter bort.. och dom blev så glada.. Kaspers mormor grät och sprang när vi kom.. (mot oss vill säga, för hon var glad) Sen när vi kom hem därifrån gick vi och tittade lite på byfesten som hade startat lite smått.. tänk er ett minimalt Dunder... fast det var tydligen aldrig något roligt på fredagarna.. :P Och det var tydligt, för det var typ 20 fjortonåringar där. .;P

Lördag - Upp halv åtta.. för att duscha och sådär... vi var tvungen att göra oss iordning för bröllopet innan vi åkte.. Halv tio åkte vi mot Ikast och Kaspers farmor och farfar och för att bli avlämnade där medan Lars med fru åkte och gjorde sig iordning på hotellet... :P Sen efter ett tag blev vi upplockade av farbror Finn med fru och åkte mot Skjärns kyrka där bröllopet skulle vara... jättefint bröllop... men jag förstod inte mycket. :P Sedan mot Stauning där festen skulle vara... tårta först.. mums. :) Och sen lite mingel innan vi gick till bords vid halv fem... fyra rätter tog 6 timmar att ta sig igenom.. 23.00 klev vi upp.. Soppa, hummer, kalvfilé och choklad hade vi gått igenom då.. samt en hel del sånger och en fruktansvärd massa tal... Halv 2 åkte vi hemåt iaf.. ;P Träffade Kaspers två andra farbröder Jan och Arne med andra hälft för första gången med. ;P

Söndag - jag fick soooova. :D Vaknade iofs vid 10.. klädde på mig men somnade tvärt om igen tills Kasper väckte mig vid halv 12.. :P Åt lite och knäppte lite kort på farmor och farfars trädgård.. :P Sen vid halv 3 hade pappa Lars kommit och hämtat oss och vi åkte mot Billunds flygplats för att åka hem. :) Halv 8.. hemma.. :) Kasper fick cykla hem och hämta bilen och hämta mig och väska.. :P Ja, ni fattar.. ;P

Kort sammanfattning det där då.;P

Igår var vi med Fredrik, som nästan var lika lycklig som Kaspers mormor över att se oss.. ;P Bjöd honom på mat och sådär.. åkte och handlade med honom också..

Idag, eftersom det är strålande sol och 24 grader varmt så ska vi cykla runt i stan.. tillsammans med Fredrik.. ;P För han har ju precis flyttat hit och måste få se saker. :P

Jaja.. Hur som helst... frukosten väntar.. ;P

Och sen Fredrik.. så han inte måste ringa idag och säga: var äääääääär niiiii? Jag är eeeeeensam... :)

Kommentarer
Postat av: evans

"mormor grät och sprang när vi kom". Haha! Tur att du klargjorde att det var av lycka :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback