I'm sooooo...

Trött... och uttråkad...Imorse (klockan 8!) när jag skjutsade Kasper till vad-det-nu-var-för-nått-mötet med sitt arbetslag hade jag bestämt mig för att inte somna om... men jag la mig i sängen igen i alla fall med en film... och somnade... Dock hade jag ställt klockan så jag vaknade med ett ryck... sov faktiskt bara 2 timmar till.. och då hade jag varit vaken till 9 också... Mycket viktigt. ;)

Idag tror jag att jag ska skriva ut artikeln jag ska recensera.. Det är i alla fall lättare att börja läsa den om jag har den framför mig.. Kanske ska jag ta det där fotbadet också... Det vore trevligt.

Först är det nog däremot läge för frukost.. Och för att slänga i en tvättmaskin.. Kanske.. Men då måste jag ta ner tvätten som redan hänger där, och det är juuuu sååååå jobbigt...

Snöblandat regn ute.. Och det ser så erbarmeligt tråkigt ut.. Men min fina ängel (med fiberoptikvingar) står så fint på rottingmöbeln att jag blir så glad.. Egentligen är det en julängel.. Men hennes klänning är vit, så jag ville ha upp henne nu. Dessutom är det bara ca en vecka tills advent. Och på fredag ska vi pyssla med fredrik. Baka lussebullar, koka knäck, göra min farmors chokladkola som jag inte klarar julen utan, göra marsinpangodis, sätta upp julgardinerna, och alla stakar och stjärnor..Sen tar nog Kasper och jag tomtarna senare. Dessutom ska vi ha en liten julafton innan den 20 när vi åker upp till Ström, och klä vår gran och ge varandra julklappar...

Shit... Vad ska jag ge Kasper i julklapp? Det är ju hemskt vad man egentligen skulle behöva hitta på.. Nått tips kanske? 19årig kille.. Jag tycker det är så svårt att komma på julklappar till killar.. Min bror också (17) bör ju få julklapp. vad ska han få? aaaaah... eller fredrik (19) Terrible, terrible...

Hmm.. Julgardiner.. Det betyder ju att jag måste sy upp dem... Shoot.. Tur att det bara finns 3 fönster i den här lägenheten.. Och ett par av gardinerna behöver nog inte sys upp.. Om jag väljer dem som suttit i mitt rum jämt så.. och dom är söta.. Vi får väl se vad herr Sambo tycker..

Titta
Bergman.. Vad duktig jag är! ;) (<- ett av undantagen) Varje gång jag ska skriva Bergman missar jag g:et.. så ifall det ser dumt ut nångång så är det ändå till dig.. hehe..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback