Utmanad

 Josephine utmanade mig att svara på denna enkät:

1 - Hur länge har du bloggat?
Sen augusti 2006

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Hmm.. Det minns jag faktiskt inte. ;P

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Förälskade och förälskade mig i, men den första jag började följa var Fröken Evans

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Att det var nånannanstans.. :P

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Runt 10.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Det är nog bra mycket övervägande mot dagboksbloggar tycker jag. ;)

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Tycker om och tycker om .. men Blondinbella

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Josephine kanske :)

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? 
Mamsen tycker det är bra iaf, så hon ser vad jag hittar på.. Kasper tycker väl att jag kan bli irriterande ibland om jag bloggar mycket. ;) 

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, det hoppas jag. ;) ingen har klagat än iaf.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Gränsen svänger med humöret.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Oj.. mycket skulle säkert vara mode, men det är nog enbart för att jag inte har särskilt mycket kläder. ;P Eller något särskilt stort intresse för det.. Teknik kanske också av samma anledning. ;P Sen försöker jag låta bli att bli för privat.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Bekräftelse? Det är väl klart att man vill höra snälla saker från folk, men bekräftelse?

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Bara till en viss del.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?


16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Säkert.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Nä, jag har alltid blivit glad. :)

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Inte så vitt jag vet ;)

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Att man sitter alldeles för många timmar och kikar runt och skriver småsaker, kanske ;)

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja, jag tror att jag gör det, för jag är fortfarande kvar här och mamsen vill säkert fortfarande veta vad i hela friden jag håller på med. ;) (förhoppningsvis andra också) Jag tror inte att jag förändrats, men man vet aldrig, jag kanske skriver om andra saker. :P

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Vet inte.

22. Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Jag tycker det är skönt att få vissa saker ur systemet. :P Och så är det kul att "lära känna" folk ;)

23 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Bergman, Marie, Fröken EvansKonrad och Kasper (som aldrig uppdaterar sin blogg)


Kommentarer
Postat av: Josephine

Det var ju kul du tog utmaningen! Roligt att läsa vad andra tänker om samma saker:)

Postat av: evans

Vad menar du! Är du inte förälskad i min blogg?! Hm! Nu känner jag mig stött ;)

Nejdå, jag skojar bara. Jag noterar genast "utmanad" på en post-it.

Ha en bra dag!

2008-04-07 @ 14:04:44
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback