Det var en gång

Det var en gång är ett av de barnprogram jag minns allra bäst, tillsammans med En cellsam historia, och nu har jag början (och slutet) av Det var en gång så det sitter jag och tittar på nu.. Det var det som fick mig att bli intresserad av historia, och det ska bli roligt att se på det igen, speciellt så tänkte jag se efter ifall det är nått som kan användas sen, även på gymnasiet.. inte hela programmet i sig, men vissa delar kanske?

Frukost vill jag snart ha hur som helst, det spelar ingen roll för framtiden, förutom det att jag blir mindre grinig resten av dagen i sånna fall.. ;)


Kommentarer
Postat av: Josephine

Jag har också tänkt att det skulle vara bra att visa på undervisning, till exempel högstadiet, ibland för att förklara det lätt och bra. men har tyvärr inte hittat den på svenska här i Finland, måste köpa det via internet eller sen i sverige nästa gång. Jag tyckte också om serien:)

Postat av: Josephine

Jag har inte ens tänkt på att man kan ladda ner sådant från nätet..oftast tänker man ju ba att det går att ta ner filmer..men jag är så kass på sådant, och lite gammalmodig, så jag gillar att "känna" på fodralet och se det framför mig, konkret:)

2008-03-24 @ 14:14:07
URL: http://mumintroll84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback