Innan regnet faller

Idag hade jag mitt första seminarium. Det var på filmen vi såg igår: Innan regnet faller. Faktiskt en sevärd film, men den var mycket symbolfylld och lite småförvirrande. Nåja, seminariet gick i alla fall bra och det känns som om min seminariegrupp är en bra grupp. Även min mindre grupp känns bra.

Nu är jag totalt tom i huvudet. Jag har ju inte måstat tänkt pluggeri på någon månad så det känns att jag är ovan. Men det känns ändå skönt att komma igång. Imorrn går jag mellan 8-12, vilket kanske inte känns lika kul.

Höll på att gå fel idag också. Jag brukar alltid kolla flera extra gånger att jag vet vilken sal jag ska till, men idag var jag så säker på min sak att jag bara gick. När klockan var 15.15 var det bara jag och en till där, och vi var lite förvånade för att det var så få där. Då tittade jag på schemat och insåg att vi var helt fel för de hade tydligen bytt sal. Så vi kom lite sent, men det var ingen fara för de hade knappt hunnit börja.;) Jag var i alla fall väldigt glad över att jag varit på engelska parken förut så jag visste vart vi skulle. Hade det varit första terminen hade jag varit lost och missat seminariet, det kan jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback